onsdag 20. januar 2010

Pølseputer


Kjøpte et par store pølseputer og stoff på IKEA for evigheter siden, typ et år eller så kanskje? Tenkt som puter til supern som han kunne ha på det egne rommet som han ikke har, men nå har han fått en krok under trappa i stedet. Putene ble godkjent.

Med en litt halvdøv hjerne for tiden er det en utfordring å komme på selv hvordan man skal gjøre det. Jeg målte på putene og klippet med litt sømmon. Satte fast glidelås på lengden først, helt enkelt ved å sy rundt (ingen skjult søm nei), og sydde deretter sammen pølsekinnet i begge ender. Sydde på endestykkene fra vrangen, det var litt herk ja - nålet fast først, men det var fiasko, var bedre å dra i stoffene og sy samtidig for å få dem til å ligge kantikant. De passet "nesten", såpass nesten at det er helt godtagbart.

4 kommentarer:

  1. hei min kjære!
    dette varmer mitt pensjonerte husflidshjerte. nå kan det hende du får bestillinger!!!!1

    SvarSlett
  2. Oj hva du får gjort! Hva med å sy sekkepute? Det har jeg lurt på. Man kan kjöpe kuler.

    SvarSlett
  3. Ja, jeg har sett at Stoff&Stil har, og kunne godt tenkt meg sy en saccosekk - men de var ikke sånn superbillige.

    SvarSlett