søndag 17. januar 2010

Dagisbag


Beklager crappy bilde, men kamera er uten blitz for tiden.
Har x antall meter av dette herrlige Jysk-stoffet liggende fra da de hadde slutt-utsalg på metervarer. Supern har hatt en dagisbag i stoffet i to år nå som kan karakteriseres som oppbrukt, så jeg herket sammen en ny. Herket er ordet. Startet så bra med at jeg helt av meg selv sydde to fine lommer på innsiden til sokker og annet smått:

Aldri gjort det før, og aner ikke om det var noe glupt; sydde sammen to biter vrang mot vrang ved å kaste over og festet lomen deretter til foret ved at jeg brettet inn kanten og sydde med stikning rundt tre sider. Litt tykt, men ble veldig fint, egentlig.

Men så kom dette med skråbåndet. Nok en gang gikk jeg vill, og mine stakkars grå klarte ikke komme på hva som var lurt. Endte med at jeg sydde sammen sidestykkene og seledelen ved å nåle fast skråbåndet rett mot rett og sy en stikning, og på ene siden ble det en skikkelig fuskeskjøt i bunn, selv om jeg leste på Sykrokens forum hvordan jeg skulle gjøre det, ble bare så lei.

Jeje, den funker og det er ikke så nøye. Kom på etterpå hvordan jeg burde gjort det med skråbåndet. Mønsteret er hentet fra et forum jeg er medlem på, og er veldig enkelt; en lang remse som er selen som syes sammen i bunn og to sidestykker, festes sammen med det hersens skråbåndet.

1 kommentar:

  1. Så göy med blogg! Jeg syr lommer rett mot rett og vrenger og syr igjen åpningen når jeg syr den på plass langs tre sider. Vi hadde badegreiene våre i posen på lördag, den er innviet! Så koselig!

    SvarSlett