torsdag 21. januar 2010

Petra prøveveske


Noen som husker Tøydokke-Anna, forresten? Ja, og finn 5 (eller i alle fall 1 veldig tydelig) feil med veska!

Syserine syr så utrolig mange fine ting (må få skryte litt av min gode venn!) og da hun var her på besøk i høst hadde hun med seg en veske som hun har lagt ut oppskriften på. Jeg synes snittet var så fint, så i dag gikk jeg løs på mønsteret. Stoff fra IKEA, billigfor fra Jysk.

Som tidligere skrevet fungerer det litt halvveis i topplokket for tiden (gjør som Märtha: skylder på gravidhormoner) så jeg måtte slippe noen gloser i dag også (og måtte blant annet "prøve-vrenge veska for å skjønne hvordan jeg skulle feste hankene), men jeg tror jeg fikk det til riktig til slutt - om enn ikke superlekker finnish. Og å vrenge hankene var noe skikkelig herk! Hvordan vrenger man så smale stoffer lett?!?!?

Men, noen gode venner som var her på besøk i ettermiddag tok med seg veska hjem de gitt. Så jeg får sjanse sy en ny (og forhåpentligvis enda finere)! Var litt vanskelig få et fint "hakk" i overkanten med ganske stivt IKEA-stoff. Og kanskje et lag vliselin i bunnen hadde gjort seg? Som jeg forøvrig skal prøve å få til litt pener sydd neste gang.

Feilen? Festet bunnen i feil ende!

1 kommentar:

  1. Hei min kjære!
    Det var da svært til overskudd? Skal ikke du føde om noen dager?(timer?)
    Forresten kunne jeg trenge en sånn vekske,-men du må IKKE TENKE på det nå .....
    klem og god natt fra mora de

    SvarSlett