torsdag 20. mai 2010

Dagisbag revisited


Siden skaperverket kom til har skaperherket stått parkert, og etterhvert som dagene og ukene gikk ble det mer og mer ymse rot foran verktøyet - symaskinen. Men en hemmelig-venn-gavering på et forum jeg frekventerer fikk sylysten fram igjen, så da det var gjort var liksom maskinen framme og klar til dyst. (Blogger om det når jeg er avslørt, hehe). Og første gjøremål var å reparere den hersens dagisbagen. Sa jeg at jeg synes skråbånd er vanskelig? Å sove på saken hjelper, så etter å ha satt sammen litt oppstykket søvn til den ble lang nok for å knekke koden skjønte jeg hvordan jeg skulle gjøre det. Men, stoffene i denne bagen er ganske kjipe og sleipe og med fire lag som skulle syes sammen tok jeg den kjekke snarvei og sydde sikksakk langs skråbåndet og la det på etterhvert uten nåler. Halvfint, vil jeg si, men det funker. Må nok sy en forsterkningssøm rundt, den blir ganske tung med gummistøvler og skift.

Jeg tok med meg symaskin på hyttetur kristi-himmelfarts-søttende-mai-helga, siden det var spådd regn. Det viste seg å være en god idé, fikk sydd mer, som jeg også blogger om senere, ettersom det var en duplikat av tidligere nevnte hemmelige gave.


Og den som kjenner igjen hvilken t-skjorte dette er får...en stor applaus, hehe.

2 kommentarer:

  1. U2, såklart! Det var vel POP-turneen i 98 eller deromkring? Min t-skjorte er veldig utslitt.

    SvarSlett