fredag 28. mai 2010

Elsker Almedahls!

Svenske Almedahls har så utrolig mange lekre ekte og retrospektive retroprint på sine stoffer. Særlig deres kjøkkenhåndklær er en fryd for kropp og sjel. I en lokal interiørbutikk har de et særdeles godt utvalg av deres stoffer, og tidligere omtalte Serholt er også godt representert i den butikken. Her i huset finns deres print på soffaputer, panelhøyder og stolpulter. Så nå er det på tide å skaffe litt Almedahls - fant jeg ut, da jeg valset innom butikken for noen dager siden, og falt pladask for dette stoffet:


Dette er halve rapporten, og her om kommer andre halvparten (går ikke å brette ut prøven jeg lånte med hjem)

O du lekre fargeklatt altså. Tenkte først at dette skulle få bli en eller annen gardinvariant på kjøkkenet, men det blir dessverre litt for voldsomt. Men noen kjøkkenhåndklær tror jeg det skal bli. Fant nemlig et annet Almedahlstoff som mest sannsynlig blir gardinene:





Nå må jeg (vi, OK, mannen får ha et ord med i laget) bare bestemme oss for hva slags type gardiner - det  blir enten rullegardin eller rulleliftgardin. Gleder meg!

2 kommentarer:

  1. En veske av det förste kanskje??

    SvarSlett
  2. Ja, jeg lurer litt på det - kanskje en sånn Big Shopper variant?

    SvarSlett