onsdag 9. juni 2010

Gave til en hemmelig venn! (med herrlig 70-tallsbonus)


Endelig kan jeg avsløre at jeg sydde litt i april-mai - siden jeg er avslørt:

Et nettsamfunn jeg frekventerer (litt for) mye hadde ved påsketider en hemmelig gavering, og jeg fikk en venn som jeg VET kan sy, så valget var enten å blamere seg eller safe. Jeg valgte å blamere meg, og gjorde for sikkerhets skyld noe jeg aldri har gjort før - sydde et forklé med matchende grytekluter. Takk til min mest trofaste kollektivsamboer for målene til forkledet (stjal hei vilt ved å klippe etter et hun sydde til meg for noen år siden). Gryteklutenes mål er etter sånn ca et par jeg har hjemme, vrengsydde dem og foret med dobbelt lag gammalt håndkle. Stoffet er - om jeg må si det: IKEA.




De ble ikke så hakkende gæli, og mottageren har i alle fall påstått at det falt i smak, hehe. Jeg skal se henne i øynene om et par uker.

Og bonusgaven - som er mer moro enn vakker muligens: En vaskeekte ferdigklippet 70-tallsvattvest. Dette stoffet hadde jeg på meg på 70-tallet og vesten klippet min mor til seg selv, men sydde aldri ferdig. Jeg har en god bit til i skuffen her om jeg vil bruke den til noe, og siden min hemmelige venn er en 70-tallist som meg selv, tenkte jeg kanskje "prosjektet" kunne falle i smak, om ikke annet som litt herrrlig kuriosa. Småblomstret stoff, det vokser på meg, blir litt finere for hver gang jeg ser på det.

1 kommentar:

  1. Det ble jo toppen! Skal vesten til deg?? Ser ikke det helt for meg?

    SvarSlett